Gdynia. NesoBus testowany na ulicach miasta. To polski autobus wodorowy

[ad_1]

Zamiast spalin, z rury wydechowej wyrzuca jedynie parę wodną. Dbający o klimat NesoBus wyruszył na ulice Gdyni. Stworzony przez Grupę Polsat pojazd, który będzie rewolucją w komunikacji miejskiej, testują pasażerowie. – Różnica jest kolosalna, jest ten komfort jazdy, cicho, bezpiecznie – powiedział kierowca PKM Gdynia Ireneusz Masterny.

Mieszkańcy Gdyni cieszą się, że na ulice ich miasta wyjechał ekologiczny NesoBus. – Czekałem na taki autobus, żeby w końcu jeździło się bez spalin – powiedział Polsat News jeden z nich.

 

Wyprodukowany w Polsce pojazd rozpoczął jazdy testowe po ulicach Gdyni. NesoBus napędzany jest zielonym wodorem, dlatego z rury wydechowej wydobywa się destylowana para wodna. Podczas jazdy zasysa powietrze i oczyszcza je.

 

ZOBACZ: Gdynia: Mieszkańcy mogą dostać 2500 zł na zakup roweru elektrycznego

 

Ładuje się w 15 minut i na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać 450 km. – Od wielu miesięcy pracujemy z Grupą Polsat nad stworzeniem stacji tankowania – powiedziała wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała.

Stworzony przez włoskich projektantów. Cichy i komfortowy

Władze miasta zapewniają, że czekają na możliwość zakupu takiego autobusu. – W ubiegłym tygodniu podpisaliśmy z Mostostalem Puławy umowę na budowę fabryki w Świdniku. Fabryka będzie miała wydolność budowy 100 autobusów rocznie – dodał Maciej Stec, wiceprezes zarządu, Grupa Polsat Plus.

 

WIDEO: NesoBus na ulicach Gdyni

 

– Ważny jest także design pojazdu, stworzony przez włoskich projektantów – zauważyła reporterka Polsat News Anna Gonia-Kuc.

 

NesoBus pomieści prawie 90 osób. Jest dostosowany dla osób niepełnosprawnych, starszych; ma także miejsca dla wózków. W jego środku jest klika stacji ładujących telefon, także bezprzewodowo. Można w nim korzystać z internetu 5G.

 

– Różnica jest kolosalna, jest ten komfort jazdy, cicho, bezpiecznie – powiedział kierowca PKM Gdynia Ireneusz Masterny.

 

Przez najbliższe dni NesoBus będzie jeździł po jednej z najdłuższych tras Gdyni – linii 141.

Jak dokładnie działa NesoBus?

Pojazd jest autobusem elektrycznym – ma silnik elektryczny. Wytwarza prąd na bieżąco z zatankowanego wodoru przy użyciu ogniwa paliwowego. Posiada własną „mini-elektrownię”. Fizycznie wodór ze zbiornika łączy się z tlenem pobranym z powietrza i wytwarzana jest energia elektryczna zasilająca silnik elektryczny.

 

Nie ma żadnego procesu spalania. W wyniku połączenia wodoru z tlenem w ogniwie paliwowym, autobus emituje z rury wydechowej parę wodną. Ta woda jest w pełni destylowana.

 

NesoBus wytwarza na bieżąco energię elektryczną pobierając tlen z powietrza i łącząc go z wodorem ze zbiorników przy użyciu ogniwa paliwowego. Nie ma żadnego procesu spalania. Pobierane powietrze musi być w pełni oczyszczone przez specjalne filtry, by ogniwo paliwowe otrzymało czysty tlen.

 

Wówczas tlen łączy się z wodorem i powstaje energia, która napędza silnik elektryczny. Nesobus użytkowany na zielony wodór nie emituje spalin i oczyszcza powietrze.

msm/wka/polsatnews.pl/Polsat News

Czytaj więcej

[ad_2]

You may also like...

2 komentarze

  1. Eos dolor et expedita voluptas at atque facilis. Nobis saepe et sint. Magnam voluptatem quo mollitia pariatur nostrum. Sint enim optio quas officiis sed.

  2. Laron Rolfson pisze:

    Adipisci debitis quo laboriosam quisquam eaque sed. Voluptatem pariatur doloremque sed officia est ex. Officia voluptate quibusdam velit veniam sunt perspiciatis qui.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *